djävulen & jag

okej, jag orkar inte. jag är ett jävla svin, okej?
förr eller senare kommer ni lämna mig, allihopa, även ni som envist håller greppet om mig nu. ni kommer att tröttna, ni kommer gå vidare.
ni kommer inse att det inte är värt det, att era kvällar blir förstörda, att allt ni ska göra när jag är med blir förstört, för att jag råkar kaosa och ni måste ta hand om mig.
jag har sett hur folk vänder mig ryggen, och försöker omärkbart glida undan, men jag ser det och jag känner det. men jag är van, det har varit så jämt. men det hindrar inte smärtan. för det gör ont, det gör förbannat jävla ont.
jag vet att jag får skylla mig själv, att jag ständigt går på det varenda gång. kanske hoppas jag, någonstans att det här, det är annorlunda, den här människan kommer att stanna för alltid.
men gång på gång så sköljer besvikelsen över mig, och jag får ärligt svårt att andas.

jag har så jävla ont i magen idag, det spikar så jävla hårt.
jag kan knappt gå. min kropp är överdrivet seg, min hjärna är efter. jag fattar ingenting, eller, det tar iallafall lång tid.

broken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0