flytt

Igår var det möte med soc, stödboendet, Torgny, Malena, mamma och pappa.
Soc kunde bara tänka sig att betala för stödboendet i tre månader, vilket varken jag eller stödboendet visste om. Visste de det så skulle jag aldrig ha fått flytta till stödboendet överhuvudtaget, då det tar för mycket energi för så kort tid.
Alltså bestämdes det att jag ska flytta hem till Fredrik. Jag kommer att ha samtal med T och M regelbundet, vilket är skönt. Dessutom får jag förhoppningsvis gå kvar i skolan också.
Pengar blir ett problem, men under tiden soc kollar upp det så ska mamma och pappa betala hyra till Fredrik.
Det här känns faktiskt som ett bra beslut, jag känner mig lugn.

Kommentarer
Postat av: Moa

Vad skönt, konstigt att de inte fått veta hur länge soc ville betala stödboendet, det är ju meningen att det ska hinna hjälpa dig också och inte bara ta massa energi...

Hoppas det fixar sig med pengar och skolan. Kram!

2009-10-16 @ 22:56:09
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0