nothing ever works out my way

Igår var det möte med Torgny på Magelungen och det gick bra. Men jag känner mig så sorgsen när jag kommer dit nu, det är inga ungdomar kvar från mina dagar, förrutom lilla Molly. Och det känns så tyst och.. konstigt.
Men fortfarande så saknar jag att vara där, att få smälla i dörren till mitt rum och sätta på Broder Daniel på högsta volym så att golvet bokstavligen skakar. Att få vara där och bara vara liten och rädd, lämna över allt ansvar på någon annan. Jag inser givetvis att jag varken kan eller vill bo på ett behandlingshem resten av livet. Jag vill ut och jag vill leva. Jag trodde att jag var redo för livet, men de senaste veckorna har gång på gång visat mig att jag inte klarar av det. Jag klarar inte av att vara vuxen och jag klarar inte av att ha ansvar över mitt eget liv.

Det är inte mycket som är som det ska vara. Återigen har jag fått återfall till rakbladen och det gör mig så besviken. Jag har förmodligen inte så många vänner kvar och dessutom är jag pank. Jag förstår inte riktigt hur det är tänkt att jag ska klara mig på 1050:- i månaden när jag har en hyra som ska betals på 2500:-.

En positiv sak har dock hänt. Asperger-diagnosen är nu borttagen och det kändes så skönt att höra att det verkligen inte fanns någon grund till att överhuvudtaget sätta den diagnosen från början. Det är en seger. Egentlig depression kvarstår men nu tillsammans med emotionell instabil personlighetsstörning igen och det känns rätt bra. Så nu ska jag få börja på DBT igen och den här gången är jag motiverad.

Kommentarer
Postat av: Moa

Att ha 1050kr (studiebidrag misstänker jag) i månaden när hyran är över det dubbla funkar ju inte, det borde vem som helst fatta, finns det inte någon form av bostadsbidrag att söka? Skönt att bli av med en felaktig diagnos, ska man ha någon så ska den ju vara rätt... Jävligt illa med rakbladen minst sagt. Hoppas du klarar av att släppa dom igen... Kram!

2010-02-06 @ 18:46:10
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: ÅSA

Jo, min soc skulle i oktober kolla upp om jag kunde få bidrag men hon har fortfarande inte hört av sig. Så nu ligger min läkare på försäkringskassan väldigt mycket, men det kommer ändå dröja fyra månader innan dom ens har tid att kolla upp det. Så jag vet inte. Jag är glad att jag har föräldrar som ställer upp och hjälper mig.

Ja, det känns jävligt illa, men jag ska ta nya tag igen!

Kramar till dig!

2010-02-08 @ 09:41:10
Postat av: Hannah

Det känns så konstigt att jag på sätt och vis följt ditt liv i flera år nu, per distans. Jag hoppas innerligt att allt blir bättre för dig. Kram på dig!

//Hannah (Setheleh@bdb)

2010-02-13 @ 20:56:39
Postat av: ÅSA

Hannah: Tack, vad fin du är. Kram!

2010-02-24 @ 23:10:54
Postat av: michelle

men du jag e ju kvar på magelungen :P hoppas vi ses snart de va ett tag sen sist:)<3

2010-03-12 @ 19:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0