biltripp med pappa

Varje år från och med jag var åtta till tretton år så åkte jag och pappa på en liten bilsemester varje sommar, alltid till samma ställen. I år kände jag att det var dax igen, jag vill vara liten och vill att allt ska vara som då. Så vi åkte iväg sent i onsdagskväll och stannade som alla år innan och sov på Singö. När vi vaknade tog vi en tur till Grisslehamn och spelade minigolf. Det är inte roligt att spela med mig, får jag inte i den på första försöket så blir jag vansinnig och skjuter iväg bollen hårdare och hårdare för varje försök. Tillslut kastar jag ilsket iväg klubban på marken. Men det finns undantag och det är när banorna är så fina och påhittiga att det är omöjligt att bli arg. En sån bana finns det alltså i Grisslehamn så det blev en trevlig match trots att jag förlorade.

Efter minigolfen åkte vi som vanligt vidare till Öregrund och Gräsö, tyvärr var våran sovplats upptagen så vi fick leta efter ett nytt ställe. Men det var ju kul att se lite nytt också förstås. Vi gick promenader och fotograferade. Jag kände mig så liten igen och det var så mysigt.


När vi morgonen därpå skulle ringa och boka en plats på båten som skulle ta oss till vår kära gamla fyr på Örskär så var alla turerna uppbokade så det blev inget av det. Jag svor över att det var så mycket husbilsåkare som hade snott våra ställen tills jag insåg att det förmodligen har varit så alla år, bara det att vi åkt mycket senare på sommaren. Så vi fortsatte bilturen hemmåt igen och jag läste högt ut en Fem-bok, precis som förr i tiden. Och ja, böckerna är fortfarande lika bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0