det är en sorglig värld vi lever i

Jag är så förbannad att fingrarna rycker och jag är så besviken på mänskligheten att jag vill gråta. I onsdags sände uppdrag granskning programmet som de valde att kalla "Den andra våldtäkten". Det handlar om två unga tjejer som våldtas av samma kille. En ung tjej som blir våldtagen på toaletten i skolan. När hon sedan gör en anmälan och berättar det för sina vänner så börjar en enorm ryktesspridning, inte bara av barnen i skolan utan även av deras föräldrar. Och alla ställer sig bakom killen. Tjejen är en hora, hon ljuger och förtjänar att bli bränd på bål.
Trots att killen erkänner och blir dömd så fortsätter mobbningen både på skolan och på Internet.
När det är dags för skolavslutning bjuds killen in och delar ut blommor till sina gamla klasskamrater och lärare och HYLLAS för sitt mod. Innan kvällen är slut hinner han även med att våldta tjej nummer två. Även för det brottet döms han med starka bevis. Ändå påstår samhället att tjejerna ljuger. När prästen som bjöd in killen till skolavslutningen får veta att han våldtagit yttligare en tjej den kvällen säger han "Jag tänker stackars kille alltså". Hur fan tänkte han där?

När det är VUXNA människor i 50-årsåldern som påstår att tjejerna ljuger, ja, då undrar jag ta mig fan vart världen är påväg!
Citat 1. "Bara det att en kille kan få en tjej att tvinga henne att suga av honom om man säger så, det kan ju liksom inte fungera. Det måste ju bara vara att bita ifrån tycker man som vuxen."
Citat 2. "Som jag har förstått det så har hon varit på honom och velat bli ihop och anmält honom som hämd för att han inte ville vara ihop med henne."
Citat 3. "Den bilden hon ger av honom stämmer inte med den bild man har av honom. Jag tycker inte han verkar vara en sån person som skulle behöva det - för han ser bra ut och är snäll."

Jag blir äcklad när jag hör dom här tanterna prata. Vad är det för jävla människor? Och vad har dom fått sina påståenden ifrån? Jo, från bekantas bekanta!

Länk till programmet finns HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0