vila i frid

När jag var sju år tjatade min storebror till sig en liten kattunge, den finaste lilla kattunge jag sett. Jag och min bror gjorde allt för att hon skulle trivas hos oss den där första natten, jag flyttade in mitt täcke och mina kuddar till min brors rum och vi gjorde i ordning en egen liten säng till henne mellan våra huvuden. Det slutade med att hon gick ut och sov på soffan i alla fall.

Sen den dagen har hon alltid funnits med mig.

 

Hon såg på mig när mina ögon lyste. Hon såg på mig när jag lekte skola och affär, hon såg på mig när jag fnissade sådär som bara två bästisar kan göra.

 

Hon såg på mig när jag skar sönder mina armar och täckte mina lakan fulla med blod, hon såg på mig när jag satt ensam i mitt rum och svalde ner tabletter med smuggelvodka och lät tårarna spruta när jag klottrade dagboken full med låtcitat. Hon såg på mig när jag i panik låg och vred på mig i sängen, när jag kippade efter luft och dunkade huvudet i väggen.

 

Hon såg på mig när jag smällde igen dörren till mitt rum och skrek att ingen fattade någonting. Hon såg på mig när jag slog knytnävarna i väggen igen och igen och igen. Hon såg på mig när jag satte på CD-spelaren på högsta volym och stängde ute allting annat.

 

Hon har sett mig skratta, gråta och skrika. Hon har sett allting, hon är den enda som har sett allting.

Kanske sket hon i vad jag gjorde och hur jag mådde så länge jag fanns där och klappade på henne. Men hon var där, hon såg på mig och hon slickade på mina sår.

Hon hette Alice. Min tjockis. Och nu är hon död.

Den sista bilden.


Kommentarer
Postat av: Moa

<3

katter är något av det finaste som finns. jag var sjutton när vi skaffade smilla så hon har förhoppningsvis en del år kvar, men jag kan redan nu få ångest över när hon är borta. det känns lite som att hon är ett barn som man vet inte blir så gammal.

kram

2012-07-01 @ 19:15:29
URL: http://dayviews.com/legobit
Postat av: michaela

Vad fint du har skrivit<3

2012-07-01 @ 21:16:54
Postat av: Amanda.

I'm so sorry, vännen. Djur är familjemedlemmar. Vi hade en hund i 14 år, han dog när vi var på semester.

2012-07-01 @ 23:14:05
Postat av: LisaKristin

Åh gumman, må hon vila i frid. Jag finns här <3

2012-07-06 @ 16:37:42
URL: http://www.lovelythingsandme.blog.com
Postat av: ÅSA

Tack alla <3

2012-07-09 @ 17:40:48
Postat av: Mikaela

Fint och ärligt skrivet. Kommer ihåg Alice och du kommer alltid ha henne med dig i <3



Svar: Jag brukar tänka på Mumintrollets citat när det kommer till saker man inte provat tidigare eller som känns läskiga: "Det är ingen sak att vara modig, om man inte är rädd".



När det gäller resor brukar jag förbereda mig så mycket som möjligt innan genom att läsa wikitravel (googla stället du ska till plus wikitravel) om staden/landet och guider. Då får man reda på hur man tar sig runt på bäst sätt, vad som finns att göra/se och vad man själv vill satsa på. Är säker på att du kommer få det jättebra! När och vart i Polen ska du åka?

Har också för mig att min andra lillsyrra varit där, så henne kan du också kanske få tips av :)

Kramar!

2012-07-10 @ 09:28:51
URL: http://milkchocolateandcookies.blogg.se/
Postat av: Neaa

Jag beklagar gumman. :( Vila i frid sötnos!

Du vet vart jag finns och om du behöver kattpussar eller en tass att lukta på så vet du vart Fox finns. <3

2012-07-11 @ 02:05:52
URL: http://unikatassar.devote.se/
Postat av: Liisa

hittade hit lite random bara, men måste säga att det här var ett väldigt fint inlägg. fick mig att fälla en tår. lite läskigt hur mycket ett husdjur kan komma att betyda.

2012-07-11 @ 13:28:58
URL: http://fnitterfittan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0