i väntan på årets bästa månad

Jag går fram och tittar på almanackan ungefär sju gånger om dagen och räknar dagarna till december. Hoppas på så sätt att få tiden att gå lite fortare. Det gör den inte. Det är samma dag som när jag tittade för fyrtio minuter sedan.
Det är tolv dagar kvar till årets bästa månad. Tolv dagar kvar till jag får sätta upp stjärnor och adventsljusstakar i fönstren, äta pepparkakor och lussebullar, baka och dricka glögg som jag egentligen inte tycker om, öppna luckor och titta på julkalendern, promenera på fulla gator i jakt på de perfekta klapparna, dricka varm choklad med vispgrädde och förhoppningsvis få se stora snöflingor falla mot marken. I tolv dagar till ska jag stå ut.

Kommentarer
Postat av: Moa

åh, känner lite samma grej! december är bäst <3
och julkalenderförväntan är ju rätt stor i år när det är greveholm igen...

jag går runt och är köpa-julklapps-pepp, har börjat kolla vad jag ska köpa till en kompis som sagt vad hon önskar sig och nu väntar jag lite på att det ska vara typ... acceptabel tid för att fråga mamma, pappa och brorsan :p

Svar: Ja, det ska verkligen bli sjukt spännande att se hur Greveholm är. Är rädd att jag ska bli besviken.
Eller hur, jag vill köpa julklappar nu, nu, nu! Men får stå ut liiite till.
Åsa Renberg

2012-11-20 @ 17:11:33
URL: http://dayviews.com/legobit
Postat av: Moa

haha ja! jag känner lite samma grej, "fan paja inte greveholm nu" ungefär :p
jag kan åtminstone inte köpa julklappar förrän om en vecka när jag får mina pengar. och då är det ju näääästan december...

Svar: Ja, precis.
Jag började faktiskt julpyssla med min kompis förra veckan. Mest för att vi ska hinna med allting. Men då lyssnade vi på julmusik, alldeles för tidigt egentligen, men det var ju så mysigt.
Åsa Renberg

2012-11-22 @ 19:56:25
URL: http://dayviews.com/legobit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0