det tar aldrig slut

Jag har varit nästan helt skadefri i ungefär tre år nu. Impulserna kan fortfarande komma flera gånger i veckan. Och när impulserna kommer så vet jag att de kommer att vara borta igen inom bara några sekunder.
Men under vissa perioder försvinner de inte. Jag kan tänka att, helvete, vad mycket lättare allt skulle kännas om jag bara skar mig här och nu!
Jag vet att det inte skulle bli lättare. Jag vet att det tvärtom bara skulle bli svårare. Jag vet det. Men ändå sitter det där lilla monstret envist kvar på axeln.
Det här är en sådan period. Det är för mycket som händer och jag hinner inte sortera mina tankar.
Jag har tre uppgifter i psykologin som ska vara klara senast på söndag, varav en av dem ska skrivas på skolan. Vilket jag hatar.
Det är skrivarverkstäder och fotokurser som jag inte borde missa.
Och på fredag åker jag till Amsterdam med mamma över helgen, vilket egentligen är fantastiskt roligt. Men jag tänker bara på allt som kan gå fel.
Jag känner mig så extremt stressad och ledsen. Så liten men samtidigt så stor.

Kommentarer
Postat av: Maria

Du klarar det Åsa, jag tror på dig!! Om du behöver bolla eller vad som så finns jag här! :)

Svar: Tack ska du ha, snälla du!
Åsa Renberg

2012-09-24 @ 22:51:06
Postat av: Moa

du klarar det absolut!
jag kan också fortfarande få lust att skada mig. jag började ju igen 2010 efter att ha varit fri i fyra år. höll bara på i ett halvår men fick ett återfall för snart ett år sedan och det var då jag bestämde mig på riktigt (värre än innan = det blev ett sånt jäääävla meck att få det läkt...). men impulserna och viljan kan komma tillbaka.
innan jag började som 17-åring kunde jag inte fatta att man kunde göra det, men den känslan är försvunnen sen länge. jag tror inte man kommer tillbaka dit igen, det blir lite nykter-alkoholist-syndromet. och det är viktigt att komma ihåg det där, att det i slutändan bara blir värre. att man gräver sig djupare ner. men det är svårt.

ta allt du ska göra i din egen takt. deadlines i all ära, men det viktigaste är att du inte kraschar. kram <3

Svar: Du har nog rätt, vi kommer förmodligen aldrig tillbaka dit. Vi kommer nog alltid, till och från, behöva påminna oss själva om att det inte hjälper, utan stjälper.
Och tack för att du stöttar, det betyder jättemycket. <3
Åsa Renberg

2012-09-26 @ 13:23:06
URL: http://dayviews.com/legobit

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0